Sunday, March 1, 2009

Penat sungguh Penat

HAPPY BIRTHDAY TO ME :)

Fuhh 8.30 - awal pagi da bgn hari ni... Bangun sb nak p jumpa owner umah nak sign agreement. Mata cam ada gam tak bleh buka kesan drpd melayan DVD.. Cite India tp cakap omputih - slumdog - tp citer ni mmg la layan..jalan citer dan kehidupan yg mmg menyentuh perasaan... bergenang gak la ayor mata aku ni.. Sedih2!! Cite yg menang awards kt India yg mengalahkan citer2 yg kuar wayang sb cite ni kuar dvd jer.. somiku yg baru balik jamming 4 pg pun ikut teman aku layan citer nih sampai kol 6pg...ehehhe sudahnya dedua mata bengkak soknya..huhuhu..

Mak mentua aku ikut p tgk umah yg aku nak dok nanti.. Ok katanya ngn umah tu n sesuai sgt la tuk aku n somiku yg baru berdua nih.. Kalo dah bertiga pun ok lg...tp nak ber3 nya tak tau la bila lg.. Nanti2 la ada rezeki nanti.. InsyaAllah.. hehhe..
Mak mentua aku join da club p cari barang2 tuk umah tuh... kol 6.30 ptg baru selesai pencarian tuh...sungguh la memenatkan badan dan otak yg cuma rest 2 jam jerk.

Mata ngantuk gila seh... Somiku sibuk cat umah, dah jatuh kusyuk dia melayan berus tuh dan aku tanpa membuang masa cari pot landing nak tido aaa... TAPI tgh baru nak lelap dgr plak suara terpekik terlolong bg salam sekuat2 alam.. Terpacul ar 2 muka cam tak bersalah - syed n roy.!! mmg potong tol ar mamat 2 org nih..dtg bukan nk tolong2 tp wat kacoh n lawak jer n sudahnya konon nk sleeping beauty td tergendala laa....ADOIIIIAII.. Fuhhh otak cm da weng2 jer...jalan pun cam melayang...cam stone pun ada..TINGTONG..heeeeeeeee.. Kol 9 lbh baru nak balik, dah halfway Mak mentua aku kol kata nak dtg nak tgk umah bawak bapak mentua aku n adik ipor aku plak sekali.. Nasib tak jauh lg n patah la balik.. oleh kerana umah msh takde pape lg maka sume dok atas lantai cam bersidang parti jerlaa.. kol 10.30 baru la bebetoi balik..

Balik n mandi n terus p ambik Fisha kat umah and p Uptown utk makan.. disebabkn sharp 12 mlm adalah hari jadi yg ke 27 dan membawa umur aku ke 28 tahun, maka makan2 sume tuh somiku bayarkan..hihi..
Plan mmg nak p makan2 tmpat best ckit tp masa tak mengizinkan utk itu.. so takde celebrate beria sgt.. dan somikupun hanya menyanyikan lagu hepi besday dgn menyalakan api dr zipponya... aku tak tiup api lilin kek, cuma tiup api zippo dan make a wish - Semoga aku sihat dan hidup aku dan suami dan juga keluarga diberkati oleh Allah s.w.t.
Boleh la tu kiranya... - dulu pernah lighter skrg zippo kira da upgrade gak la tuh..heheh
Tima kasih pada semua yg wish.

Balik umah packing beg tuk somiku, kol 4pg dia akan berangkat p airport.. hari khamis baru baliknya...
TIDOOOOOOOO

PENATNYA HARI NIH.........


Bila hadir cahaya mentari..
aku lalui..
Langit yg luas memayungi bumi...
aku sedari...
Awan cerah berarak pergi
aku sepi...
Hujan yg turun membasahi bumi..
aku nikmati..
Pelangi muncul mendamaikan hati
aku mengerti...
Bulan Mengambang di malam hari
Aku renungi..
Bintang indah menemani mimpi...
aku akui....

Aku lalui, aku sedari, aku sepi, aku nikmati, aku mengerti, aku renungi, aku akui
.................. semua perjalanan hidup ini

Hari ini..
Aku bersyukur kerna masih bisa berdiri...
Aku bersyukur kerna masih bisa menikmati...
Aku besyukur kerana aku tidak sendiri...
Aku bersyukur kerna masih ramai yg menyayangi...

No comments:

Post a Comment