Tuesday, March 31, 2009

DEMAM VIRUS

Thursday 27 March 2009

Balik keje terus masuk track. tak bleh handle. Badan mula panas.. mata mula berair..nafas dr idung pun panas.. badan rasa tak sedap.. Mata rasa sakit n kepala mula pusing2..
SAH MMG AKU NAK DEMAM..
Telan penadol terus berselubong...tutup dari kaki sampai kepala tp mcm takde kesan jerk.. makin kritikal aku rasa badan aku.. kakak aku balik masuk bilik rasa suhu badan aku..tak larat nak buka mata, telinga je mendengar..Mcm mamai.. Pastu dibuatnya air milo n diletaknya roti kt meja tepi katil aku.. Kejut aku pesan suh makan..aku hanya jeling pandang jer tp tak larat nak bangun tuk makan.. Aku terlelap...........................
dan terjaga bila badan mula berpeluh2..
Bangun semula bila cam dah ada kekuatan n aku tgk milo n roti masih setia ditepi aku.. Aku perlu makan utuk tambah tenaga kata aku pada diri sendiri.. baru je capai roti, tiba2 tah macam mana tangan aku bleh terlanggar cawan yg berisi milo tu td.. Prangg ..pranggggg ...... pecah berkecai cawan tu dan air milo mula membanjiri lantai bilik.. aku terpana terkaku.. pandangan aku kosong memandang roti ditangan n air milo yg mula merebak di atas lantai..Mengeluh hampa.. terdengar suara abg ipar aku menjerit bertanya dr luar bilik tp aku hanya jawab OK...
Adik n kakak aku takde kat umah so kene buat sendiri la maknanya.. dgn badan yg lemah, berdiripun rasa nak pitam.. aku gagahi melangkah kuar bilik, mencapai kain dan membersihkan limpahan air milo tuh..mengutip sisa2 kaca cawan.. mengemop lantai menjadikan seperti sediakala.. Huh mmg rasa payah dgn condition badan mcm tu..
Betoi2 dugaan tuhan...
dan
Mula teringat kat MAK.. Mcm mana mak kalo sakit tp masih boleh buat keje2 umah dan menghadap anak2 tanpa mengeluh.... hanya mak yg tahu hati mak...
..........hati aku sayu..........
MAK..........

No comments:

Post a Comment