Thursday, March 5, 2009

HAPPY BIRTHDAY MUS

Monday 02 March 2009
Dari tangisan pertama..........


Pada tarikh ni kalo kol 8.05 am tahun 1981 dulu di sebuah rumah bernomobor 1028, terlahirlah sorang makhluk tuhan yg cukup sifatnya iaitu AKU - MUSLIANA dan sekarang da besar panjang da upernya aku nih.. Alhamdulillah aku msh sihat dan kuat hari nih..
Mengikut kata mak aku dulu, dalam bebnyk anak mak aku, aku la baby yg asyik menangis tak henti2 sampai hilang suara sampai bertukar bunyi suara uper ayam sakit.. Punya la kuat dan abis ati aku dapat melalak n ngobak time tu.. Jgn ditanya ar knp sb kalo ditanya kenapa dan mengapa dah tentu aku pun tak tau apakah jawapan sebenarnya utk itu..YESSS
dan aku juga yg paling lama menyusu badan.. 3thun pun dok ngepam nenen mak aku..heheh.. Mekasih yer mak..mesti seksa sengsara mak aku time tu.. Tp seorang ibu yg BERJIWA IBU tak kira apa panggilannya - mama, mak, mummy, umi,bonda - tetap akan berkorban demi anak2 tak kira dari segi apapuan..
Time kol mak bleh la plak mak menyanyikan lagu tuk aku, lawak gak bunnyinya...
selamat hari jadi ..semoga panjang umur
selamat hari jadi...semoga cepat dapat baby..
Sedih....!! dan lebih terharu lg time nak letak phone mak aku bleh cakap tima kasih kat aku...
Tak tau aku maksudnya tp aku sedih sb tak sepatutnya mak aku yg cakap tima kasih.. Aku org yg harus berterima kasih utk segalanya..segala yg tiada bandingan....
- Mak, walaupun Lena kasar, tak pakai tudung, x reti pakai kain, degil cakap mak, melawan cakap mak tp jauh dilubuk hati Lena yg Lena syg mak sgt2 sb mak la Lena dapat melihat dunia nih.. Lena syg mak sb mak adalah mak Lena YG TERBAIK, hanya yg SATU dan Lena beruntung dpt seorang ibu mcm Mak walaupun mak selalu risau itu ini tak tentu pasal..Lena akan sentiasa cuba tuk mengubah diri Lena yer mak yer....
hmmmmmmmmmmmmm.......
BARA MENJADI DEBU
ANGIN PERGI BERLALU
HATIKU SEDIH PILU
TK SIAPA JUGA YANG TAHU.........
LIDAH TERKELU
SENYUMANKU PALSU
PANDANGAN TERUS KELABU
JIWAKU TAK MENENTU............
BUNGA KIAN LAYU
KAKI MASIH JUGA KAKU
LANGIT KIAN MEMBIRU
FIKIRAN MASIH JUGA BUNTU..........
AKU MELANGKAH...BERPALING DAN BERLALU
TAK SIAPA JUGA YG TAHU.............
SEPERTI SELALU
SENYUM DAN BERLALU.......

2 comments:

  1. mus..hepi belated besday..sori x sempat nk wish...sbnyer besday ko ialah hari bapak mertua aku pergi...semoga panjang umo murah rezeki dan di kurniakan anak cepat2

    ReplyDelete
  2. Selamat hari lahir...wah rasa syahdu lak baca entry ko nih. Sayangi lah kedua orang tua ketika dia masih ada.... bila kerusi tu kosong nanti baru kita tahu betapa berharganya manusia yang ada di situ....sayang selalu

    ReplyDelete