Thursday, March 5, 2009

COBA KAU COBA......

Wednesday, 04 March 2009
Lepaskan saja burung itu pergi........
biarkan ia terbang tinggi...
Dapat kol dr Fisha ajak jumpa nak sembang... dari kol 8.30 sampai la kol 2.00 aku dgn Fisha.. dari kat WS pstu ke Uptown plak sambung.. ermmmm sume cite luahan hati dan perasaan.. aku seperti bese cuba menjadi pendengar yg baik.. Yerla org tgh frust rintihan tu mmg merintih2 bunyiknya...sayu..pilu meresap gakla kat jiwa aku yg brutal tak brutal nih..
Bila mendengar cite2 org ni sikit sebanyak dapat mematangkan diri aku gk sbnrnya.. buat aku lebih berfikir...lebih menilai..lebih redha...Bukan kata nak sebok nk tau citer sume org dan aku bukan mintak bercerita ngn aku tp mungkin sb mereka selesa nak bercerita ngn aku....
So, im there...!!
Dan salah satu alasan kuat kenapa aku sentiasa meluangkan masa utk mereka yg dalam kekecewaan, dalam kebuntuan, dalam kesangsian, keserabutan dll, yg masing2 mereka ini memerlukan pendengar wlupun sbnrnya tak memerlukan kata2 nasihat or perangsang tp bila dpt meluahkan rasa terpendam n ada yg mendengar sikit sebanyak dpt melegakan hati..dapat melapangkan dada... aku faham itu kerana aku pernah melalui saat dimana satu ketika dulu time aku jatuh terduduk, rasa kecewa..jiwa kacau, fikiran serabut, hati celaru dan pendek kata aku memerlukan kawan2 ditepi aku time tuh tp TIADA SIAPA... tiada siapa yg sudi walau banyak mana kawan aku time tuh.. tiada siapa yg peduli walau mereka tau sekalipun... Semua dgn hari2 sendiri.. Dari situ aku sedar satu hal dn aku akui yg kawan gembira mmg ramai N kawan menangis mmg payah... tp aku tak simpan hati... cuma buat sbg iktibar, panduan dan aku tau ada "bahagian masing-masing........"
- Pengalaman mmg mengajar kita bnyak erti kehidupan.....
So...aku cuba membuat satu simpulan kata dalam hati yg aku taknak diri aku jd spt tu.. Jd aku sentiasa cuba ada untuk kawan2 yg memerlukan slg terdaya aku cuba... tk besar mana pun apa yg aku buat.. bertanya, duduk dan dengar.. apa yg dilalui lebih membebankan... dan lebih terbeban jika tiada yg peduli.....
COBA KAU COBA........

1 comment:

  1. betul. pengalaman mematangkan kita..

    happy belated birthday my friend! *hugss*

    ReplyDelete