Sunday, April 12, 2009

MENTAL LU dan MENTAL WA

Kuar umah tak la bape pagi sgt sb matahari dah cam menggigit2 kulit aku time nih.. sb kuar ni nak p cari santan kelapa, telur dan timun..Aku wat nasi lemak hari ni.. Sambal ikan bilis dah pun dimasak awal oleh somiku so aku just wat nasinya n telur rebusnya ajerkk... -Senang jer kan..- Sampai umah dah potong2 siap sume tgh nak adun2 kan bahan baru terperasan halia takde da... dgn cargas suh somiku kuar plak cari halia..hehhee.. katanya takyah la halia tp aku kata NO..KENE ADA HALIA.. baru la terasa nasi lemaknya... Pegi gak la somiku sekali balik tu bukan halia jer dibawaknya...hahahha... pantang keluor membeli..!!!

Kol 4 lbh kuar p Setapak p melawat adik aku yg kat sana.. Kesian la plak kalo takde org dtg melawat dia. sampai je aku tgk ramai da mak bapak dtg melawat anak memasing.. dan bekalan makanan yg dibawak tu usah dikenang la.. kasi makan sampai kenyang punya.. bese la hostel ni makan tu kekadang tak mencukupi dan sedapnya tuk tak la sesedap mana.. aku belikan mee hailam n nasi kerabu..so makan la ala2 berkelah gitue.......

Sebelum balik singgah Subang Parade cari present tuk baby UMI.. tak banyak choice dan yg aku berkenan sbnrnya........ - pompuan mmg lama memilih.. Dah pusing2 lebey kurang dtg la lapor n cam teringin makan kt Dave's Deli sb bau memanggil2.. so terjah la ke dalam tu.....sedap ke Makanan.........? Ermm Bukan citarasa lidahku. ...cuma harap bau jer ada Umphh..TASTE, kurang menyelerakan...

Somiku makan 1/4 roasted chicken....... haiii somiku, mana la tak naik badan dan perut (ayat sopan sikit) kalo dok mau jer melantak..jgn nak komplen2 kt sy nanti yerr...

Aku makan Cabonara meet ball - Beef dan ni balance sb tak abis sb tak lalu , sb muak, sb tak teruja n sb tak bape nak mencapai tahap kepuasan rasa kat lidah aku..hehhe.. apapun rasanya msh tak bleh beat rasa Cabonara kt William....
William's da best walaupun kedai tu cam nak terbang je zinknya, walaupun rupe nak runtuh jer tiangnya, walau kekadang tuh kuar gk aroma yg tak menyenangkan dari celah2 longkang, dan walaupun juga tikus sebesor kucing dan lipas2 hitam pekat slumber lari kuar masuk tanpa segan silu, tp ramai gak manusia yg dtg dn kedai sentiasa penuh dan untung mencanak2 setiap bulan....................william gak yg kaya......
Itu la hakikatnya......Dasatkan..............
Mentality kita camner sbnrnya................PK LA SENDIRI.......
Layan Anugerah Berita Harian reramai kat umah.........
Nabil menang!!!!!!! Rezeki dia....

No comments:

Post a Comment