Wednesday, January 28, 2009

Kerana SEKEPING SURAT MC

Ko dan Aku selalu HAMPESS
Hari ni balik dari keje terus tegak aku ke subang. Berjanji ngn Eta di sana sb malam eta akn menemani aku ke Shah Alam tuk ambik MC aku..Fuh sejam gak la aku tggu eta sb dia di umah bakal mak mertuanya dan time2 Maghrib di rumah org ni kene la paham nak tggu waktu sebaiknya utk angkat kaki lambung..
Hujan.!! Melepakkan diri di Berkat layan maggie sup smbil bercerita sok sek sok sek....bla..bla..blaaaa. Nak jd cite phone aku dan eta da takde nadi da...OFF terus!!! (kes terjadinya : Eta bergayut ngn aku 58min sblm kejadian) Maple tu pun takde la plak charger Nokia untuk aku memberi sedenyut dua nadi kepada HP ku itu...Hampa la aku kekununnya.. mana taknya..aku da buat deal nk surat MC dan aku kene gak adakan MC itu pd esok hari.. Fuhhh gundah gulana jiwa kacau tp reda sebaik tibanya Shabel dengan backup phone. Bagaikan Penyelamat gitue..Terusla aku roger bro shah alam tu dan aku dan eta gerak ke Shah Alam tuk pegi ke tempat pertemuan iaitu di depan Dataran. Aku budget da sampai depan Dataran barula nk roger semula bro tu sb dia hanya berada di lerah2 tu gak.
Tp.............................. Mmg nak dijadikan panik, aku dan Eta plak bleh kaku dgn Hp backup Bel.. Tak tau guna!! Hp tu wat pelik2 tetiba! Off On balik pun tak bleh..Udah terganjey sekali lg dgn eta blurr tak tau nak bikin apa..Try perodi Ph tu tp mmg tak mendatangkan apa2 hasil..Eta tlh menggunakan memacam skill nya..Nak gelak pun ada aku tgk. Tp bagus2. Ada effort..! Ikut muka ketat aku nak jer aku mintak pd makhluk2 di sekitar kawasan tuk aku tukar sim card jer tp tak mendapat support dari eta..So cuba lg cuba dan cuba tp tetap HAMPESSS..... - sempat lg aku dan eta trpk camne org dulu2 berjumpa time takde phone. Mmg payah...berjanji seminggu awal la kot..huhuhu
Last ikhtiar, eta mencadangkan p cafe kawannya Bob di Seksyen 13 kt stadium untuk mendapatkan bantuan.. Aku membontoti kereta eta sb aku fail jln S.Alam. Nak jdkan panik lagi.. kerana eta berdesup2 peginya cam tokyo drift dgn MYV nya dan aku yg ala2 kete lembu terkial2 ni dah tak dapat menjejaki eta di Roundabout (mana simpang dia masuk daaa) dan tersasar la aku... Datang la kepanikan aku walaupun aku tau sesat kt S.Alam tu takkan membawa aku sampai ke Thailand..Huhuhu... Tp cam lost gak la...Blurrr...Aku pun mengambil langkah bijak dgn u-turn semula dgn harapan dapat menjejaki eta semula...(HAMPES KO ETA...MAIN LAJU JE KO) tp eta yg baik hati telah menjejaki aku dulu..Upernya dia pun U-Turn semula utk mencari aku..hihihihk... PONNN PONNN PONNN....Hond kete eta... sekilas jer aku nampak - mmg laju jer.. So sekali lg aku membuntuti keta Eta.. Sampai di Cafe Bob, bernadi la semula HP ku selepas diberi nyawa.
TAPI LAGI............................. org yg aku deal MC tuh dh hanyut tido mati.!!! Kol dan Kol tp takde sahutan..ADOIIIAIII... Jam menunjukkan 12.30am..Warghhhhhhhh nak jerit jer rasanya aku kerana usaha cekal yg penuh kepayahan AKU dan ETA menjadi sesia plak..Chill kan diri SB nak taknak Esok gak la jawabnya.. huhhh mmg mengeluh aku dowhhhhhhhh
DAN TAPIIIIIIIIII LAGI............. walaupun ada keluhan disitu... aku tetap rasa happy gak kerana dalam situation yg sgt kelam kabut...sgt huru hara..sgt mencemaskan.. kawan aku bleh diharap. Ada yg bleh aku ambik dalam kejadian ni satu perkara yg harus aku hargai.. iaitu Hargai dirinya yg bergelar SAHABAT.!! LOVE U ETA. MUAAHHHH

No comments:

Post a Comment