Sunday, January 11, 2009

AHAD YG SURAM n HOME SWEET HOME

Di pagi ahad yg suram2 kalernya...Ate aku ingtkan baru jam 8.30 ke 9.00 ke rupa2 nya dah jam 12.30 woo ...Wake up Mus wake up..!!@@@ Pehal suram sgt cuacanya seh..iskhhh kene bertindak pantas nih...Sepantas kilat terus aku melunaskan keje yg selesai separuh jalan malam td iaitu sesi menjemur kain baju plak..Cara2nya ialah..kuarkan kain baju dari mesin basuh dan diletakkan di dalam baldi..dapatkan berbatang2 hanger..YE PUAN2..bersama baldi dan hanger2 td, bawa ke luar rumah. Ambil sehelai baju kibas2 kan 23x agar kain nampak tak kecut baju2 it sebelum kita menggantungkan pd hanger tersebut..dan sangkutkan di ampaian...Buat satu demi satu secara perlahan2...Selesai... (Wahhhh pas mmg pas aku)...
** Kain sume selamat kering dan dijamin berbau harum**
Breakfast.....(sepatutnya lunch nih...kuang kuang) ada keaw teow grg yg beli tak berusik malam td yg dah membeku keras cam batu dlm fridge... Makanya, aku just kuar n mulakan sesi menggoreng semula dan akhirnya siap dihidangkan kepada somiku..hahaha...so the easy lorr..cisss.. tak ADVENTURE langsung la plak aku rasa.. Tkpela nanti2 la aku buat terus buat yg exotic baik punya......kahkahkah.. Maju ke depan maju........
Agak bosan menelentangkan diri kanak dan kiri kat umah tuh..aku dan somiku bercadang kuar jalan2 cari kawan..hehe..Lokasinya - melepakkan diri kat syed 19 pekene teh tarik mamak... heran knp cari air mamak?..apa bestnya air mamak ni..Ramai org suka minum mamak termasuklah aku jugak..(kalau tgk bulu tangan n terbau badan mamak mmg tak bleh handle) TP MMG BEST...Airnya kaw gitu..lemak berkrim cukup rasa takde kedekut susu pendek katanya.. Itu la alasannya...ANDA BAGAIMANA?
TGK UMAH DI SS19 SUBANG JAYA
Agak menarik..umah teres 2 tingkat.. CUTE2 gitu.. 2 rooms n 2 bathroom..just nice la utk pasangan yg baru nak mulakan idup berdua..tak kecik sgt n tak terlalu besar.. Kitchen cabinet sume da attached..so senang da nak letak pinggan mangkuk..(kawin tu ari banyak dpt pinggan mangkuk woo...) yg penting umah bawah n alasan somiku bleh park kete depan umah n senang nak basuh kete (bleh terima ke?..ermmmmmm sbnrnya dia phobia kete pernah ilang..kihkihkih) dan pd aku pun mmg banyak kemudahannya.. I very like it.!!
So akan dipertimbangkan.. Kalau confirm February ni berhijrah la aku ke satu dunia baru...

No comments:

Post a Comment