Thursday, January 15, 2009

IBUku RAMBO

Dari kiri : Andren Sue, AKU, Riena and yg tonggeng lebey tu la Baizura
hanya dgn diorang2 nih je pernah makan sebatan mak aku



Haaaa ini antara kengkawan yg mmg akan bg aku ingat sampai mati kenangan aku dgn diorang nih.... lawak ada, sedih ada, pendek kata menangis dalam ketawa gitu..( tah mcm mana nangis dalam ketawa tu sbnrnya aku pun tak bape nak tau cmner..nak feel yg mana sbnrnya tah!!)

Tak dapat aku lupa bila mak aku bgaikan terkena histeria, bagaikan Rambo, mak aku telah bertindak ganas serta luar kawalan telah melaga2 kan kepala aku ngn kak su.. Ke kiri ke kanan dushh dushh... lagi dihayun kiri dan kanan dan dushh dushh lagi dan lagi dan lagi.. Aku yg tgh pening time tuh terus hilang pening dengan serta merta..Terus kembang urat2 kepala aku..terus segar biji mata aku..Fuh..Bagus juga tindakan drastik mak aku yg sungguh di luar kawalan aku tuh..tp setitik pun air mata aku tak kuar..Kebal gak aku nih!!
Sume ni berlaku gara2 AKU, BAIZURA N ANDREN SUE dengan berani2nya p turun KL tanpa pengetahuan sesapa pun dr family.. Time kejadian tuh aku baru Form 3.. Sebenarnya da besar la jugak nak diikutkan tp disebabkan KL tu bandar besar n Teluk Intan tu cam kg la kalau nak compare kan..so cam ada la jurang kat ctu kalo bawah2 umur cam aku nih bertindak begituan... Motifnya sesaja jenjalan cuti Sabtu Ahad n teman Kak Sue nak jumpa kawan . Tapi yg gamblenya dah la takde duit hanya mengharapkan beberapa sen jer..ISkhhh!
Nak singkatkan cite.. Malam tu aku ber3 menginap di umah kawan K.Su di Shah Alam.. tak aku budget sama sekali....Mmg menduga betoi. Di luar kemahuan aku tp selepas diyakini baru la aku menurut..Na'uzubillah sungguh la seram, mmg aku tak tido sudahnya..rasa nak kuar jer dr umah tu time tu gak..walau lbh kurang 3 jam je berada dalam umah tu tp mmg aku berdoa spnjg masa agar cepatla subuh..berdoa agar aku selamat kuar dr umah tu, Berdoa agar dilindungi dan alhamdulillah aku syukur sgt2 takde kejadian yg pelik2 berlaku....Riso seriso riso alam aku time tuh...Hanya Tuhan je yg tau..Kak Su n Bai bleh tido lena,Ciss sungguh cisss sekali!! Hanya aku terkebil2 cam cicak telan kapur barus dan berjaga2 dr sebrg kejadian buruk semantara menunggu waktu Subuh.. Knp dgn rumah tu? Apa yg membuatkan aku tak sabar nak kuar dr umah tu? Errr errrr...ermmmmm
YG PENTING SUMENYA SELAMAT...SYUKRAN2
Selepas Azan subuh, terus calo dari umah tuh...Lega bangat aku time tu..dalam hari yg mula nak cerah sampaila aku ber3 di bus stand Klang. Duit tambang hanya lepas utk sorang jer..Call kg dan upenya lubang da pecah...Mak da tau aku ke mana!! Dalam phone mak da marah2. Call kawan yg pecah lubang tu katanya terpaksa bitau ke mana aku pegi sb mak aku nak report polis...Laaaa udah lain cite plak dah time tu...HURU HARA SUNGGUH HARU BIRU... Diorang nak lepaskan aku balik dgn tambang yg cukup2 tuk sorang tuh..tp aku tak sampai hati nak tinggalkan diorang.. Aku cakap ''dtg sesama balik pun biarla sesama gak''.. (Gila punya semangat kawan aku nih...tp semangat kawan aku mmg tinggi) Aku yakin time tu ada jalannya nanti.. TAPI........ sampai ke senja aku bai n kak su masih disitu ( lawak mmg lawak) tak tau nak buat apa..nak contact sesape pun dah takut..Kak Su n Bai sampai muntah hijo sb lapor.. Makan roti main kerat 3.. hahaha... kalau dikenang sekarang mmg jd bahan gelak jer.. Sambung balik!!
Sekali lg KETAKUTAN aku dtg bila da mula nak gelap.... DAN......Tuhan tu mmg Maha Mengetahui dan Mengasihani.. Kak Su yg dah abis ikhtiar sb da malam dan tgk aku yg pucat lesi takut terpaksa buat muka tebal meminta duit pd mamat yg tgh kuarkan duit kt ATM machine.. dan dengan sekali tu jer minta, yg ajaibnya..mamat tu pun nak balik TELUK INTAN... Mmg tuhan mengadun sumenya.. Maka naik la kami dgn lemah longlai sb tak makan ke dalam bas dan terus tido..Kak su dgn mamat tu rancak berborak.!! Aku hanyutttttttt...... dan kejadian kejadian mak aku histeria tu bila smpainya aku kat umah yg ditemani Kak Su.. (Bai mmg cerdik, dia da cabut dulu daa) Kesian Kak su dan aku gak kesian time tuh...huhuhu Tp mmg ilang pening wooo....ahahhaa... Malam tu, mak da cool baru mak dtg kat aku tanya cite sbnrnya...Mak ngn anak oiii...what do u expect? hehee...So aku pun menceritakan sume sekali tanpa ada yg aku coverkan.... Baru aku lega dan bleh tdo dn mak aku dah jd lembut semula sb mak aku mmg bukan Rambo...heeeeeeeee SAYANG MAK !!
Kejadian dgn Bai plak bila kene sebat time kt umah aku gak lagi..ahahah..tk bleh elak da..
Keras buat kebal ar walaupun pedih..zasss kat bai zassssss kat aku pastu bai pastu aku balik.. adoiii sakit dowwh...rotan buluh yg halus tu mau tak mengeletek kalau kena..Bayangkanlah!! hahhahaha... Ko la bai, kenapa dtg umah aku ajak aku kuar time senja...kan da kena sebat...hahahha..Bukan sekali tu aje tp dgn bai mmg la bnyak kali.... tp mak aku n mak bai lebih kurang jer.. Pernah sekali kejadian time curi keta mak bai.. tolak pelan2 bawak kuar garaj bleh la plak kantoi..(sume idea bai) sudahnya makcik bibah kuar jd rambo gak ambik selipar jepun yg getah tu terus baling kat aku n bai..ahhaha..fusss semangat nasib aku pandai elak mengelak ni..kene tulang belikat mau melentik badan aku 60 darjah..hahaha...
Dengan Rina kejadiannya terpaksa mengurung diri dari pg sampai malam sb takut nak kuar dr dlm bilik sb mak marah2 kt luar sampai terkencing2 rina dan kakak aku dalam bilik tersebut..kihkihkih mmg la lawak.. yg aku tak bleh lupa sampai sekarang cara diorang mengencingkan diri sendiri...hahhahaa...sungguh la menggelikan usus perut aku bila wat imbasan semula..Mak rina dtg panggil balik baru la pintu bilik dibuka dan kuarla aroma yg tak menyenangkan...ahahahah...bau asam wooo sempat lg mak aku piat telinga tuh lagi..huh
Itu la mak aku kawan2 aku dan penangannya...Apapun Lena syg mak.!!
Aku ni nak kata 'wild' tu tak la sgt..Cuma aku degil berani yg bebukan..Hasil dari sikap aku ni la yg mengakibatkan aku selalu kene marah dan di pukul...huhuhu...(DULU PUNYA CITE AAAA )
Ssshhhhhhhhhh ... Aku tulis kt cni adalah utk hargai kenangan yg ada pada aku..walau telah lama berlalu tp msh segar dalam ingatan aku.. dari kenangan ini aku membesar..dari kenangan2 ini aku lbh menjadi matang dan dr kenangan2 ini juga aku lebih merasai nikmat kehidupan..apa lg yg aku nak bawa utk aku senyum sendiri kalau bukan kenangan2 spt ini... Tima kasih teman2 sume kerana tanpa korang tiada la wujudnya kenangan kt aku...Pahit or manis sesuatu hal itu tp kalau kita nak kenang tetap memberi rasa kat diri kita walau rasa suka or sedih...
TEPUK DADA TANYA SELERA...

No comments:

Post a Comment