Thursday, January 8, 2009

Biskut HUP SENG ku dan Rentetannya...

Aku hampir membeku je kat opis ni ha.. aje sejuk betoi air-cond kat cni..Yang aku tak paham dan sungguh aku tak paham ialah knp Makhluk2 lain aku tgk bleh ilex steady je mcm takde ada apa2 . Padahal lemak badan agak sama dengan = jer ngn aku.. Tah ape diorang ni makan gamaknya yg bleh ala2 kebal takde perasaan tuh.. Yang aku ni ha da naik biru keunguan da nih..(kuku je).. Ikut ati nak je aku buat sesi larian setempat 234minit bg memanas kan badan nih..Tp krg pelik2 plak pandangan org kat aku plak..iskhh masalah2.. Ini adalah berpunca pemindahan aku ke tempat yg agak rapat ke dinding la ni.. pd perkiraan aku mungkin salah satu sebab kesejukkan yg terlampau yang melanda aku ni adalah disebabkan rapatnya aku ngn dinding.. Mcm kawan rapat gitu.. ( line clear2!! ) hip hip hooreyyy...

Da sejuk2 perut cepat la lapo nya..ate nasib aku ala cerdik!! da standby makanan sampingan bagaikan 'kotak kecemasan' gitue..Terletak dicelah kabinet 'baik punya'.. iaitu biskut HUP SENG...warghhh hahaha..sedap gak bila di makan cicah nescape ke milo ke kopi ke...aummm gitu..! Aku sukak aku sukak.. Somiku suka gak ke? No no no tak bleh la hidangkan biskut jer yer.. (wehh rezeki jgn di tolak weh ) tak baik gitu yer sume para isteri...kesian pd mrk kaum2 suami.. Penat bekerja takkan nak bg biskut HUP SENG'' (promote biskut ni)
Tapi kita pun keluar bekerja, balik penat gak, nak urus hal umah lg..anak lg..tuttt tutt lg... Mrk kaum suami tak bleh ke kesian kat para2 isteri ni, Takkan diorang bleh arah dan tgk je kot ?"
Iskh...Bukan begitu ye sume!!! Yang penting kene saling faham memahami..bila adanya kefahaman insyaAllah wujudla nanti tolak ansur...bila da ada tolak ansur baru senang nak communicate..Da senang tu nanti maka kerja sume akan senang jdnya..dan buat apa pun tak mengeluh.. sume ada la secara bersama.. 2 in 1 mcm shampoo tuh..Wah cam penceramah plak dah aku...hukhukhukksss
Adakah kaum2 suami bleh begitu......... adakah mereka bleh berfikir dan berpendapat seperti itu..Adakan pendapat mereka lbh hebat lg plak?
Persolan utk aku juga... Bagaimana wajah sebenar lelaki yg bergelar somiku? ( Soklan sb baru kawin jer nih..tu mcm2 tuh)
Mus oo Mus,
Hidup ni gamble je...Maknanya, apa yg aku buat sume kene gamble gak.. sbnya gamble adalah sb kita mmg tak tau nasib kita. Tak kira apa keadaan yg berlaku.. kuasa VETO kuar ke, kuasa Power Rangers kuar ke, kuasa 2 3 4 ke tetap kene redah gak.. Kalau keterlaluan, akan aku suarakan jugak.. !! Tak bleh idup mendam rasa jek.. Oh No No No.. tak baik begitu ye adik2.. Kalau pendam2 bleh jd ada api duduk dalam hati woo...lama2 terbakar Panas Panas + Hot..n end up kabababoommmm meletop meletus-letus terbakar wooo... Kesimpulannya - Hidup kena berbuat baik.. tp baik pun kene berpada2 gak.. hauahaha Oh somiku.. aku baik berpada2.. " kalau mereka tukar jd Monster biar kita jd rama2 je "
......( maknanya........ lu pk la sendiria).......
**Meh makan biskut Hup Seng cicah milo meh...sedap wooo disukai ramai..

2 comments:

  1. ape ni kisah biskut nii... mmg sedap pun time laparkann.. kadang makan camni lagi syokk..ingat masa opis dulu ada sorang mamat ni berjimat sakan.. mmg dia tibai biskut je lahh cam KLCC skali makan biskut cicah air..banyak tu.. nak cover lapar punya pasal.. biskut lak stok opis punya utk semua staff syoklahh FREE kan

    ReplyDelete
  2. syiok mmg syiok..aku promote baik punya tp takde imbuhan kat aku pape pun..Persoalannya.. Siapakah mamat tersebut? Tutttttttt jawapannya......?

    ReplyDelete