Monday, May 25, 2009

3rd Day In Bali

Sunday 24 May, 2009

Nusa Dua, Uluwatu, Jimbran
- AKSI-

Pemandangan luar balkoni yg hijau-kehijauan yg sememangnya menyegarkan biji mata aku dipagi hari.
Syik makan roti bakar je aku..
- dah ini jer aku berkenan -

Somiku terbang tinggi di langit biru..

aku takut nak try sb takut tangan tak cukup kuat nak tarik tali time nak landing.. riso lain plak jadinya nanti

Suzuki APV. Pangangkutan kami ke mana2 yg dibawa oleh supir yg bernama Julie yg berkenan kat aku kata somiku..ahahhaha

OOO kat Nusa Dua upernya aku

Pokok2 yg tak berdaun yg unik

nak p kanan dulu ke kiri dulu..? Ikut suka ko la labu..

Dari jauh da nampak kebiruan air laut.
Ayuh2 cepat kita ke sana

Chill out

Spt biasa kalau aku teruja.. begini la jdnya..

Nice picture

Aku nak terbang ke langit biru tp apakan daya hanya angan tak sudah jer..
Kawan aku Rizal cakap, kalo berangan akan membawa kita lebih jauh mengembara
OK !! meh kita berangan beramai2

P sana plak.. lagi cun tu

Mmg Best layan pemandangan kat sini.. Rasa nak berkhemah kat sini je.. Air laut surut sbnrnya dan yg aku pijak2 tu adalah umpai2 laut dan batu2 karang.. agak kegelian dan bahaya sbnrnya.. dah la tak pakai sandal!! Tapi aku lebih teruja untuk sampai gigi laut
- laut bergigi ke?-

Tak caya ke?

Arghhhhhhh aku terasa bebas dan kosong disini..
Dunia bagai Memberi warna yg indah
I mmg suka BIRU

Membuang pandangan jauh ke tengah laut la nih

Tah apa yg dikenangkan tuh.. hukhukhuk


Huh.. jatuh ni bisa berkecai otak ni.. gayat2!!! tp ombaknya begitu putih suci memukau sesapa yg merenungnya.. Tak caya? Tak caya tanya la AKU!!

Peace..Peace

Bersama Supir- Julie yg sentiasa menjadi bodyguard.

Namaste.
Sesapa yg pakai pendek atas lutut dekehendaki memakai kain n tali kuning ni.. Tempat yg aku pegi ni adalah merupakan Pura gak dan terdapat persembahan di sini yg diberi nama 'Kecak Dance' Pakai jer la k.. Kami tak mempunyai niat pape hanya sekadar nak menonton persembahan dan menghormati adat org kat sini..

Aku rasa ni penghulu monyet kot. Rilex jer monyet nih menikmati pemandangan jugak
Monyet adalah bersepah2 di kawsan ni.. Nakal2 sungguh monyet2 nih siap meragut barang2 org yg berada di kawsan ni. Oleh kerana kepercayaan org kat sini Monyet tu adalah Moyang2222 diorang makanya tak bleh memperapa2kan monyet2 ni..

Pemandangan sunset dari Pura ni


Pelancong2 mula mengambil tempat utk menyaksikan Persembahan Kecak Dance ni


Wow ramai upernya yg ambik bahagian.. Layan
Cak Cak ke Cak Cak Cak Cak Cak ke Cak Cak Cak
penat arr syik sebut ni jerr



Kuar la puteri Raja

Pemandangan semakin cantik.. aku terkagum dgn langit time nih
Indah dan memukau

Raja monyet putih dikelilingi api dan dgn kuasa yg ada menendang2 api2 ini.. Fuh aje Kebal sungguh kakinya yerk!!

1jam lebih, persembahan pun tamat. Aku pun mengambil kesempatan bergambor dgn Hero2 dalam persembahan nih.. Monyet putih (baik) dan Monyet merah (jahat)

Diorang mmg sporting!!!
gimme 10

Candle light dinner dgn dibentangi laut yg tebentang luas di depan mata..dgn bunyi ombak menghempas pantai bersama juga angin bayu sepoi2 bahasa yg dingin sekali.
Asyik..asyik..asyik...

sila kunjungi lagi!!
Bila yok?
InysaAllah satu hari nanti...
Pasti

No comments:

Post a Comment