Tuesday, February 10, 2009

Siki = SIAKAP...hahahha

Saturday 07 February,2009
Pahit & Manis
Pose Mesra

Si Siki yg tlh tak bernyawa dan somiku yg tak tough

Jam da kol 2ptg dan somiku tak gak pulang2 lg. Call pun da masuk voice mail..kes hp da tak bernyawa la nih.. aku msh lg melayan tv dari satu cite ke satu cite. Perut lapor nasi tp berat buntut nak p kuar tapau sb tgh layan cite syiok. Just wat pesanan kt adik ku Dayah utk menapaukan ku sebungkus dua nasi tp sebungkus jer yg benornya sb aku bukan la ulor sawa sampai nak melantak 2 bungkus.. Huhuhu..

5 lbh baru somiku sampai tp nasi kiriman ku msh tak kunjung tiba gak lg..Huh lapo..lapo seh!! Bertanya la aku pd somiku dah mkn blom tp upernya dia da makan menyingah kedai Nasi Ayam abg Intan, SS19 Subang Jaya sblm balik... Uihhh terkecil hati akuk.. dan dgn nada ala2 majuk gitu " ooo awak makan tk ingat kat sy pun.. Apa la salah beli sebungkus kat sy nih" Sob sob..sob ... Dgn serba slh somiku mnjwb yg hp nya dah kong tak blh nak tanya aku da mkn blom.. Hehehe takde la aku nak majuk ngada2 tak tentu pasal ahh sb aku bukannya tak paham keadaanya yg hp out + tak expect aku tak makan lg + tgh excited dpt ikan.. huhuuuuu

Fuh mmg sungguhla besau ikan siakap yg diberi nama manja oleh somiku - SIKI. Tah pape somiku siap bleh cakap '' I love u Siki" Abis hati beno dia ngn siakap tuh siap diberi nama..Yerla da berapa tahun fishing baru dpt siakap besor tuh..heheh Syabas bete Syabas!! Hati aku lak menjadi beso lebih beso dari ikan siakap tu dan kembang kuncup bila somiku cakap :-
"Sy igt nak singgah umah nak tunjuk mama ikan ni tp sy pk sy ada isteri baik sy tunjuk kt isteri sy dulu"
dgn tersenyum lebor somiku menyampaikan ucapan itu dan aku pun lg leborla senyumanku heeeeeeeeeeeee.....

- Tima Kasih somiku krn tunjukkan penghargaan dn menghargai aku dan aku rasa dihargai utk itu. Mungkin sesetengh org rasa biasa jer dan sesetghnya merasai spt apa yg aku rasa. Jadi kesimpulannya .......tepuk dada tanya selera...... Utk apa yg aku rasa itula dia yg aku rasa yg lahir dr hati aku yg tk berapa nak beso nih...
-Aku berdoa agar Engkau Somiku Mohd Erwin Mohd Dat akan sentiasa menghargai aku Musliana Mustafa seadanya aku utk semalam..hari ini..esok dan buat selama2nya..
InsyaAllah Amin.. Amin..
(dgn tulus aku memohon ; berhakkah aku ini meminta???? Biarla menjadi kerja TUHAN.)

Aku..mereka dan semuanya pasti mengakui yg hidup ini ada manis tp ada juga pahitnya. Aku sedar yg mungkin hari ini aku merasai manisnya dan esok siapa tahu aku akan merasa pahitnya pula.. TAPI utk aku menjadi seorang yg redha, dgn itu selagi ada yg manis aku rasai selagi itu akan aku simpan dan bawa dlm hati agar apabila saat ada pahitnya yg aku rasa dptla aku kenangi dan sulami rasa itu dgn manis2 yg ada. Sekurang2nya rasa pahit tu menjadi sedikit tawar rasanya..dgn itu aku lbh bersedia dan lbh terbuka menerima apa adnya jua..

Lumrah Kehidupan.!! Ada Karmanya.!!

Apa yg penting adalah bersedia..bersabar dan redha.. Mudah2an aku mampu menjadi manusia..
perempuan dan isteri yg KUAT & TABAH dalam melalui asam garam rumah tangga/kehidupan dlm apa jua aspek sekali pun kerana aku msh insan lemah dan kerdil....

Selagi berdenyutnya nadi...
Selagi dua mata tak terpejam...
Selagi jantung tak terhenti...
Selagi tak dipulang apa yg dipinjam...

** huh sungguh puitis aku ari ni...

No comments:

Post a Comment