Wednesday, February 11, 2009

Kari Kepala Ikan Siki - ZZZzzzzz

Sunday, 08 February, 2009
Aku Masih Seperti Dulu...


Terbabas lg seh.....Adoiiiaiii... Mama Call baru bagun dan kelam kelibut la somiku bgn utk bawak si Siki ke pasar utk dibelah2 bdnnya yg besor itu..Nak belah kat rumah mmg tak mampu la kalo da sisiknya je beso 50sen dan tak cukup beso yg iyernya pisau yg ada..hukhukhuk dan aku menyambung peniduran aku krn ditinggalkan somiku yg tergesa2 pegi tuh.. ZZzzzz
1.15pm somiku menjemput aku yg telahpun mereadykan diri aku utk makan lunch di umah mak mertua ku dan kepala si siki telah selamat berendam dalam kuah kari. Kiranya hidangan yg disajikan adalah Kari kepala Ikan...Aku pun naik segan bila sume da terhidang atas meja makan dan aku hanya tggu duduk jer tuk makan.. Adalah tidak selesa perasaan aku jdnya..huhuuuu..
Licin.. Mmg enak sekali masakan mak mentua aku..tekak aku bleh jer trima..kira tak banyak beza la ngn masakan mak aku yg super superbbb tuh..
Selesai makan menjadi tugas aku la mengclear sume yg ada. Mengemas dan membasuh pinggan. Jd tak aku rasa aku tak membantu langsung..Walau aku bukan la rajin tahap dewa tp aku msh reti nak bawak diri..gitula citer sbnrya..muahahhaa...
Sume ketiduran selepas kene penangan kari kepala Ikan - Si Siki. ZZZzzzzzzzzz
9.30mlm sampai Teluk Intan kg halamanku.. Tp bondaku takde p umah opah aku di Batu Gajah menjenguk ibunya yg agak uzur. Somiku yg tak abis2 ngn rodnya tu bleh layan mancing la plak dia ngan adik2 lelaki aku...dan kesempatan itu baizura menculik aku sehingga Jam 3pg..hehehe..

** Rahsia disebalik malam................

No comments:

Post a Comment