Thursday, February 12, 2009

Batu Gajah Kampungku

Monday 09 February, 2009
Aku bisa sendiri.....................
Ini la satu2nya opah yang aku ada.. Begitu juga dgn Tok. Hanya kt side Mak aku jer yang tinggal
-Opah aku yg berbaju biru jgn kata yg pink tu sb yg muda jelita tu mak aku laa..heee
Inilah rumah tmpt mak aku dibesarkan..Di Kg Sri Rahmat, Batu Gajah..Kalo dulu time balik kg aku la pompuan yg paling buas dan menjadi bahan cerita makcik2 aku. Abis sume ayam2 sekali ngan telur2 ayam opah aku menjadi mangsa aku dan sampai skrg aku dikenang.. Sampai kalau bukan aku buat pun dikatakan aku yg buat..sedih2!! Ada umah kosong je aku dan cousin2 lelaki aku mula p menyiasat..Lawak time tu..tah apa aku cari pun tak tau..tp thrill laa..ada la jumpa jarum2 penagih..(time ni aku terpengaruh buku 5 sekawan) Sb tmpt ini dinamakan Batu Gajah adalah kerana terdapat 3 bentuk batu yg menyerupai bentuk gajah - kira anak baranak la. Gitu la alkisahnya....

Aku dan adik2 aku yg pelik2... YIPPIEEE YIPPIEE

Breakfast dgn nasi lemak yg dibeli oleh adikku tp diberi duit oleh somiku..hehe.. Around 12 baru gerak balik kg opah aku di Batu Gajah sekalian nak menziarah opah n jumpa bondaku yg ada kat sana... Beli dulu mee rebus 5 bungkus;- takkan nak dtg tangan kosong..tak manis gitu u.. So Mee rebusla sbg buah tangan tuk opah aku..

Kesian gak tgk opah aku yg dok berdua je dgn atuk aku yg keduanya dah tak bape nak kuat dah tulangnya. Dah tua la katakan..Tok aku je da 88 tahun tp msh lg bleh jalan tp slow2 ar n opah 87 sama dgn gak la ngn tok aku.. Tu la dianya da tua2 ni. Mak bleh jaga 10 anak tp bila diorng da tua taknak anak2 jaga deme dgn alasan tknak nyusahkan anak2..Dari melahirkan sampaila anak2 da besar sentiasa cuba berkorban utk anak2.. Ermm sedih sgguh sedih kalo aku nak kenangkan..! sb mcm2 bermain dalam kepala aku..HUH!! Dah berkali panggil dok umah anak2 tp tetap gak tok n opah taknak..Tu la antara perangai2 org tua nih...
** Apa nasib aku da tua nanti....?? Sempatkah aku menjadi tua....??**

Sblm balik Kl singgah umah kak Yong lepas rindu kat anak2 buah aku. Dah ada 5 org da anak buah aku upernya dalam sedar tak sedar..Ni nanti kakak No.2 beranak bulan 8 ni da ada 6 la plak...Ramai dah anak buah aku upernya
Iskhh dan aku bila lagi....?
Muaahahahahha TUNGGGGGUUUUUUUUUUUU
Wahh lewat dah..kol 1.30 bru sampai Umah terus aku iron baju n packing beg somiku sb kol 4pg somiku akn p airport, flight kol 7 utk berangkat ke Tawau n Jumaat baru balik..
Kesorangan lg aku...................
Aku Bisa Sendiri...
Selagi Ada Yang Menyayangi.......
Aku Bisa Sendiri...
Selagi Ada Yang Memerhati........
Bisakah aku sendiri jika semuanya pergi..............

No comments:

Post a Comment