Sunday, June 14, 2009

Perhimpunan Datin-Datin

Saturday 13 June 2009


Breakfast dgn goreng instant karipap yg aku beli kat carrefour je. Okey rasanya, sedap gak.. siap si somiku suh tgk label kat plastik yg dah aku buang dalam bakul sampah. Harus beli lagi nanti katanya.. Hehehe..
Kol 4.15 si sya baru nampak batang idung. Hari ni ada Perhimpunanan Datin2 (kononnya) yg bertempat di umah Puan Umi sekalian nak gossip dan sekalian si Sya nak melawat anak si Umi Adam Mohammad yg baru berusia 2 bulan nih. So sb perhimpunan para datin makanya somi2 tak join la yerk.. Harap maklum!!
Nak jd cite cuak + lawak, otw nak p ke KJ tu, isi la minyak dulu kasi full kaw2 dan time parking kete depan Subang Parade utk menapau domino's pizza untuk belakalan ke umah Umi, aku terperasan melalui side mirror yg ada sesuatu ternganga di body kete aku yg upenya aku tak tutup tempat minyak tu dan bertambah bulat mata aku lg bila tgk penutup dalam tu pun takde... Oooo lala!! Panik la kejap.!! Terpaksa kuar dari parking nk p balik shell td kot ada tercicir kat situ.. Bawak pun Slow2 jer sb aku cakap kat Sya takut meletop n punyala berubah muka Sya. Hikhihik..ilex Sya ilexxx
Tgh tggu traffic light hijau, aku ternampak di jalan sebelah ada satu benda bulat yg menyerupai seakan2 penutup minyak aku tuh.. walaupun dalam tak kepastian dan samar2 penglihatan aku tuh tp rasa ingin tahu aku tu membuak2 la pulak dan jadinya aku kuar dari kete n minta Sya take over.. Banyak kete la plak aku nak seberang jalan.. udah ala2 model plak aku di tgh jalan tu tp PEGI LA MAM...Yg penting aku nak menuju ke seberang utk memastikan apa yg aku lihat itu benar dan line clear jer terus aku seberang dan usaha aku jadi model tak siap td tak sia2 sb mmg itu la dia penutup besi kete aku tuh.. HUH lega sb plan akan berjalan lancar...... tp kesian jd kemek tempat pemegangnya akibat digilis.
Tp bleh la tu dari ilang tak jumpa langsung kan.....
Bersyukur
Tula sya, banyak sgt citernya sampai lupa sume..sume kelam kabut!! hahahhaha.
Pastu yg lawak lagiNYA bila statement Sya selepas pakai lipstik ajaib aku.. katanya mulutnya dah jd uper KUCING MAKAN ANAK!!
hahahha aku mmg tak bleh blah statement dia nih dan jdnya gelak besau la aku tak henti2..

Sampai je anak Umi si Adam ni tido.. Maknya pun tido upernya...Citt!! Penat menunggu katanya..
Harap maaf la.. Kejadian yg berlaku adalah tak disangka2.
Bergosip la lebih kurang. Atenya idakpun citer yg bebukan.
Cite hal ehwal semasa, hal dunia, hal politik
Percayalah :)

Da lepak lebih kurang nak p dinner la sesama nak makan seafood plak si Umi ni.. Teringin sb time dalam pantang tak dapat makan katanya.. Dah tu bersiap2 la deme nak bawak baby sekali.
- Ate takkan nak ditinggal plak!!!


Laki Sya si Tazim pun da sampai utk join da club. Aku call si Erwin dekat sejuta kali tapi tak dijawab2. Sah tido mati dia nih. So aku jer la takde pasangan.
Amboi abis hati ko yer Sya laki depan mata
Hehehhe

Di Restoran Muhibbah - Taman Tun
Lauk pauk da pun terhidang, Tu ikan siakap masak steam tuh.
Rasa mmg lazat k. Butter Prawn pun tangkap leleh.
Secukup rasa semua hidangan
Makan udang sambal ni jadinnya makan sambil menggaru kepala
Pedas2 manis gituh
Aaa si Tazim ni menjeling maut la plak. Ingatkan fokus kat makanan, upernya tau je dia org ambik gambo dia. Ingat bleh cover disebalik cap la tu. Upernya Kantoi!! Dalam diam kau menjeling yer
Auwww rasa terpanah dgn jelingan Laki Sya ni. Hahahha

Adli makan sambil memangku Adam yg tgh tido.
Ginila kalo da ada anak yer..
Sampai Terjulur lidah si Tazim ni ambik lauk. Punya la rakus yerk.
Sya gak steady :p

Semoga kehadiran Adam ni dapat menambah kebahagian dan keharmonian hidup berkeluarga mereka.
Untuk pengetahuan semua, Adam pun jd pengapit time aku kawin tu hari sb time tu Si Umi ni pregnant 6 bulan. Da Selamat pun kuar dia.
Mereka kengkawan baik aku.
Muah2 kat kome.

No comments:

Post a Comment